Life & Beauty by Vica

Nyaralásra fel! Irány Egyiptom! - érkezés Hurghadára

2018. szeptember 10. - DolceVica Hungary

A Készülődésről már az előző bejegyzésben olvashattatok, így most jöjjön az a rész, amiben beszámolok nektek magáról az útról és az egy hétről, amit volt szerencsénk ott tölteni.

Ahogy azt már korábban említettem az AirCairo légitársasággal utaztunk. A repülőút zökkenőmentesen telt, a személyzet mindvégig mosolygós és kedves volt, sikeresen landoltunk a hurghadai reptéren. Ahogy leszálltunk, először picit megütött minket a nagy hőség, de nem éreztem sokkal elviselhetetlenebbnek, mint amikor néha nyáron itthon sétáltam a beton épületek között az aszfalton. Talán annyi, hogy ott a szellő, ami lengedezett is meleg, forró volt.

A helyi utazási irodák idegenvezetői már várták az utasokat. A mi foglalásunk az ottani ETI -n keresztül történt. Először sorban álltunk a vizum megvásárlásáért az ETI-s ablakoknál. Kifizettük fejenként a 27 €-t, kaptunk egy papírt, amit ki kellett tölteni és megkaptuk a vízumot is az útleveleinkbe. Majd az útlevelek ellenőrzése következett. Szerencsére mindkét ponton egész gördülékenyen haladt a munka, így viszonylag gyorsan átjutott mindenki.

A következő lépés a poggyászok felvétele volt. A bőröndjeink megtalálásában az induláskor kért fólia némi gondot okozott, hiszen ettől minden bőrönd nagyjából ugyanúgy nézett ki. (Ebből is okulván legközelebb biztos teszünk valami jelzést rájuk. Egy matricát, vagy szalagot...) Lassan de biztosan, kb 10. nekifutásra bár, de sikerült kihorgászni a sajátjainkat (IS :D).
Mire mindenki megtalálta a csomagját, a parkolóban már várt minket a transzfer a szállodába. Szálloda alapján voltunk szétosztva több buszra. Nagyjából 15 perc alatt meg is érkeztünk a Grand Resort szállodába, délután 3 -4 óra magasságában. A látvány, ami fogadott minket elképesztően gyönyörű volt. Hatalmas létesítmény, én körülbelül akkorra tanultam meg, a járást úgy ahogy, amikorra már el kellett, hogy jöjjünk sajnos, tehát elég könnyű eltévedni az épületen belül is, de még az udvaron is.

A szállodába érkezve mindenki megkapta a szobáját. Eredetileg utcára néző szobát tartalmazott az ár, de ezt egy az útlevélbe csúsztatott 10 $-ossal könnyedén megoldotta Gyuri. Sikerült cserélni egy belső udvarra nézőre. A szállodának nincsen közvetlen tengerpartja, így a látványt tekintve a belső udvarra néző szobát volt érdemes választani. A Tengerhez a szemben lévő szállodán a Grand Hotelen át tudtunk kijutni, kb 5-7 perc alatt. Ez egyébként egyáltalán nem volt zavaró, mert ezidő alatt gyönyörködhettünk a környezetünkben, ami mesés volt.

Pénteken nem nagyon fedeztük fel a terepet, miután letettük a bőröndjeinket a szobánkban, ami a 2258-as volt, gyorsan bekentük magunkat fényvédővel, előkaptuk a bikinit és a fürdőnacit és mentünk is a tengerhez, hogy még tudjunk benne lubickolni picit. Nem tudtuk, hogy hány óráig lehet a tengerben tartózkodni. A parton egy zöld színű zászló jelezte, hogy még lehet pancsikolni. Őszintén szólva az egy hét alatt egyszer sem láttam, hogy átváltották volna pirosra, pedig volt, hogy kint voltunk este kb 7-ig.

Szombaton reggel 9:30-kor volt egy kis eligazítás, bemutatták a szállodát, tájékoztatást adtak arról, hogy mi tartozik bele az all inclusive ellátásba és mi nem. Ami nagyon hasznos, hogy az all inclusive svédasztalos étterem mellett volt még több étterem is a szállodán belül/kívül, ahol a karszalagunkkal, csak az innivalóért kellett fizetni. Mi a Steak House-t próbáltuk ki, elégedettek voltunk. Minden gyümölcslé, édesség, bármi, amit közöttünk járkálva kínálnak nekünk az étteremben, az urdvaron, azok viszont fizetősek. A bárokat tekintve a szállodán belül több all inclusive-os bárpult is volt. Ezeknél minden alkohol mentes üdítő és helyi alkhollal elkészíthető ital, koktél is kérhető. Ami szuper, hogy a parton is volt egy bár és Snack bár, amit a Grand Resortosok is ingyen igénybe vehettek.
Továbbá megtudtuk, hogy minden nap kaptunk 4 üveg 6 dl -es palackozott vizet a szobába, de a parton lévő bárból is adnak bármennyi ugyanilyen palackozott vizet ingyen. Felhívták a figyelmünket, hogy a csapból ne igyunk, de még fogmosáshoz se használjuk. Ha esetleg valakit mégis utólérne a "Fáraó átka", akkor szemben található egy patika, de a szállodából kilépvén jobbkéz felé 100 méterre is van egy, ahol tudunk venni Antinal nevű gyógyszert. Ezért maximum 1-2 $ adjunk ki. Ha lehet már az első tünetektől kezdjük el szedni. (Hasmenés, hányinger, hányás, görcsölés...)

Szombatra, vasárnapra és csütörtökre nem szerveztünk semmilyen programot. Ezeken a napokon a szálloda és a környéke, illetve a tengerpart által kínált lehetőségeket élveztük ki. Minden estére szerveztek valamilyen programot a szállodában. Volt fakír show, éjszakai medencés party, hastánc... és közben szürcsölgettük a koktélokat.

A szállodán kívül volt egy disco, de aki bent szeretett volna inkább mulatozni, annak is volt lehetősége, mert gyakran tartottak partikat például az Orange Bárban. Az utcán végig árusok várták az arra sétáló turistákat. Voltak ott parfümolaj árusok, ruha árusok, egy kis Penny bolt, még teve is, amire fel lehetett ülni.
A part homokos volt, néhol apró kavicsos. Ingyenesen lehetett használni az ágyakat és a napernyőt is, bár készségesen ugráltak elénk az alkalmazottak, hogy segítsenek helyet találni egy kis borrabaló fejében, még akkor is, amikor üres volt az egész part. :D
A víz kristálytiszta az élővilágát tekintve, nem annyira színes, de például a bólyáknál lehetett látni szép csikos halacskákat snorizás közben. Volt lehetőség különböző vízi sportokra is.

Hétfőre lefoglaltunk egy hajóutat. Delfinlest, snorizást több helyen a nyílt tengerben, ebédet a hajón, üdítőket, hastáncot, banánozást és vízi matracozást fogalalt magába a program. A WhiteShark utazási irodánál foglaltunk a GetYourGuide oldalon. 8 órárakor indult a hajónk a Hilton Plaza Marinából. Szállodai taxival jutottunk el oda.
A hajó a Dahab nevet viselte, ami arabul annyit tesz: arany. Minden elvárásunkat felülmúlta. Mi érkeztünk először, egy ideig egyedül voltunk a hajón, a legénység egy részével. Bevallom, egy picit féltünk Gyurival, hogy össz-vissz csak ketten leszünk. Picit később azonban megérkeztek a többiek is. Nem lett tele a hajó szerencsére, de pont elegen voltunk ahhoz, hogy kényelmes legyen mindenkinek.

Az út során 2 helyen álltunk meg snorkelezni. Alex, a csapatvezetőnk nagyon körültekintően elmagyarázott minden alap szabályt és mindenkire nagyon odafigyelt a vízben is. Az első állomáshoz tartván volt szerencsénk delfineket is látni. A nap folyamán gyönyörű korallzátonyok körül, színesebbnél színesebb halakkal úszkálhattunk. Életemben most snoriztam először, de azt hiszem biztosan nem utoljára.
Nagyon elégedettek vagyunk a programmal és a csapattal is. Délután 5 körül értünk vissza a szállodánkba.

Kedden indultunk Kairóba az Egyptra Travel szervezésében. A busz hajnali 1:30-tól kezdte el felszedni a turistákat a különböző szállodákból. Hozzánk körülbelül 2 óra magasságában érkezett. Útközben az ablakból picit beleláttunk az egyiptomiak életébe.
Az emberek még hajnali 2 óra után is aktivak voltak az utcákon. Amin picit meglepődtünk, hogy a kisgyerekek is. Kb. 4-5 éves gyerekeket láttunk focizni az úttesten néhány évvel idősebb fiatalok társaságában. Útban Kairó felé rengeteg félbenhagyott szállodát láttunk, eleinte még számon tudtuk tartani, hozzávetőlegesen mennyit, aztán lassacskán már nem tűnt fel, ha láttunk egy újabbat. Fura érzés volt átutazni a sivatagon, pláne akkor amikor körülöttünk odakint mindent sötétség borított. Egyedüli fényforrás az autóbuszból kiszivárgó fény, ami az aszfaltról minimálisan visszaverődött és a csillagok fénye volt. Csillagok, olyan régen nem láttam mér szép csillagos eget. Annyira hiányzott. Örülök, hogy hosszú idő után ott láthattam újra, ezzel is emlékezetesebbé téve az utat.

9 óra előtt meg is érkeztünk a fővárosba. Első utunk az Egyiptomi Régiségek Múzeumába vezetett. Itt körülbelül 1,5 órát töltöttünk. A legérdekesebbnek Tutahnhamon kincseit tartottuk, de összességében az összes tárlat, amit bejártunk érdekes volt. Örülök, hogy sikerült a nyaralásba egy kis kultúrát is csempészni. :)
A múzeum után felajánlották, hogy hajókázhatunk a Níluson, fejenként 10$-ért. A folyóról bepillantást nyerhettünk Kairó felsőbb rétegének lakókörnyezetébe. Eljött az ebédidő. A piramisok közelében egy a környezetéből igen kirívó megjelenésű étteremben láttak minket vendégül. Nagyon szép, igényes hely volt. Svédasztalos ebéddel vártak minket. Annyit ehettünk, amennyi belénkfért, az italokért viszont fizetni kellett. Ittunk két fantát fejenként 45 egyiptomi font lett volna, de mivel nem váltottunk helyi valutát, így 5 dollárt hagytunk ott. Legalább egyben letudtuk a borravalót is. Végül elérkezett a várva várt pillanat, amikor a gízai piramisokhoz vettük az irányt.

Az idegenvezetőnk felhívta mindenre a figyelmünket, még mielőtt leszálltunk volna a buszról. Elmondta, hogyha egy árus azt mondja ajándékként ad nekünk valamit, ne fogadjuk el. Ha a kezünkbe nyomja, tegyük le és menjünk tovább, mert a végén sokszorosát várja majd el tőlünk. Tevegelni ne menjünk oda akárkihez, majd ő odavisz megbízható emberekhez. Ha vásárolni szeretnénk valamit, ne ott tegyük, ha szeretnénk mutat olyan helyet, ahol 1$-ért tudunk venni szuvenírt.
6$ -ért tevegelhettünk a piramisok körül császkálhattunk is egy keveset. Én szerencsés voltam, mert a gyeplőt is megkaptam a saját tevémhez, így még nagyobb élmény volt, hiszen én irányíthattam. (Gyurinak kevésbé, mert ő az én tevém után volt kötve és elég huncut volt az én kis Bob Marleym és persze én is, így amikor ő egy picit nekiiramodott, én nem nagyon fogtam vissza... :D)
A Kheopsz piramisba plusz pénzért be lehetett menni és ingyenesen egy picibe a 9 közül. Az idegenvetetőnk azt mondta, hogy nem éri meg bemenni a nagyba, mert ugyanaz, mint a pici, levegő viszont ugyanúgy nincs benne. A piramisok után volt szerencsénk a Nagy Szfinxet is megcsodálni közelebbről.

A kirándulás végén pedig betértünk az egyik leghíresebb egyiptomi parfümolaj készítő házba. El Omda a brand neve. Csodálatos illatkavalkád fogadott minket. Meleg mentateával vagy hideg hibiszkusz teával fogadtak. Sajnos nem tartózkodtunk ott annyi időt, hogy be tudjam járni az egész üzletet. Nem tudom, hogy korábban említettem-e már, de imádom a parfümöket és mindent aminek illata van. Ez az egyik szenvedélyem, az illatok mindig megnyugtatnak, magabiztosságot adnak, nőiesebbnek érzem magam tőlük, boldoggá tesznek. Igazából mindig pont azt nyújtják, amire éppen abban az adott pillanatban vágyom. A lótusz virágból készült olaj nagyon tetszett, illetve egy mangós illat, aminek sajnos a nevét nem tudom, mert elég nagy volt a sietség a végére. Megkérdezte Ali, hogy milyen illatot szeretnék és én azt feleltem, hogy valami könnyedet, de mégis különlegeset. Elképesztő mennyire ráérzett arra, hogy mire vágyom, pedig nem lehetett több 10-12 évesnél. :) Ő hozta nekem oda ezt a mangós olajat, amiből végül vettem is 30 ml-t. Fennséges és nagyon tartós. Azt kicsit bánom, hogy lótuszból nem vettem, de majd legközelebb...
Innen már egyenesen Hurghadába tartottunk. Este 11 körül érkeztünk a szállodába, így a vacsorát sajnos lekéstük, de szerencsére a szállodában van késő vacsora is, így nem kellett üres hassal lefeküdnünk.

Szerdán reggel jött értünk a kisbusz, hogy elvigyen minket a Giftun szigetre, ezen belül is Mahmyára. Gyönyörűséges. Aki teheti az mindenképpen menjen el egyszer ide, ha már Hurgadában nyaral. A programhoz hozzátartozott egy óra snorizás, de ezt mi ezúttal kihagytuk, mert elég fáradtak voltunk a tegnapi kairói kiruccanás után. Ugyanakkor a part közvetlen közelében is rengeteg korall volt, így ígyis tudtunk gyönyörködni a Vörös-tenger meseszép élővilágában.

Csütörtökön még megvásároltuk a szuveníreket. Magunknak vettünk egy hatalmas papiruszt, ami Bastetet ábrázolja és elvileg a sötétben foszforeszkál, persze csak olyan ízlésesen és hűtőmágnest, mert bár lehet, hogy picit elcsépelt, de szeretnénk a hűtőnket telerakni a világ minden tájáról hozott mágnesekkel, ahol együtt jártunk. Édesanyámnak vettem egy nagy üveg Jázmin parfümolajat, mert imádja. A családnak és a kollégáknak még beszereztünk néhány egyiptomi desszert válogatást is, hogy mégse jöjjünk haza üres kézzel. Jött még velünk haza néhány Bastet szobor, néhány képeslap.

16 + 1 tipp, javaslat, ha egyiptomi nyaraláson töröd a fejed:

• Ha a szállodán kívülre mentek, például Kairó, Luxor, Alexandria, Szafari túra... legyél körültekintő az öltözködésedet tekintve. Engem úgy is megnéztek és fütyörésztek, hogy térd alá érő, nem passzos nadrág és póló volt rajtam, plusz egy nagy kendő, amibe gyakran beburkolóztam. Ezen kívül gyűrű az ujjamon és Gyuri mindig ott volt az oldalamon. Voltak merészebbek, akik simán shortban és spagetti pántos topban jöttek a piramisokhoz, de nekem így is nyomasztó volt picit a sok fürkésző szempár, mintha valami árucikk lennék. Némelyik tekintetből sajnos látni lehetett, hogy kb úgy tekintenek rám, mintha valami prostituált lennék. Bevallom volt pillanat, amikor picit féltem, mert sokan körűlálltak minket. Persze van, akit ez nem zavar, csak szerettem volna felhívni a figyelmedet, ha esetleg tudod magadról, hogy ez téged is zavarna.
  • Ez a pont az előzőből következik. Soha ne maradj le a csapatodtól, soha ne maradj egyedül, nőként pláne!
  • Kövesd az idegenvezetőd utasításait, kéréseit pontosan, úgy nem érhet kellemetlenség, baj!
  • Az idegenvezetők akikkel a program során találkozol nagyon kedvesek és törődöek, nem rendelkeznek előítéletekkel (vagy csak jól leplezik.), de a társaságukban felszabadultan érezheted magad.
  • Ne feledkezz meg a kalapról, sapkáról vagy kendőről és a napszemüvegről sem!
  • Járjatok utána jól, hogy a befizetett programok árában szerepel-e az innivaló, víz vagy sem. A kairói programunkon nem szerepelt benne, de ezt tudtuk és mivel a szállodában ingyen kaptunk palackos vizet mindennap (és a parton is annyit amennyit és ahányszor kérsz) így a táskáinkban vittünk magunkkal fejenként 3-4 üveget. A buszon fent lehetett hagyni a holmijainkat, semmi nem tűnt el és így nem is kellett vennünk vizet, a kirándulás ára viszont jóval kedvezőbb volt, mint máshol. Egyébként a buszon volt lehetőség vizet vásárolni fél euróért adtak egy 6 dl-es palackot.
  • Az Antinalt tényleg kezdjétek el szedni az első panasz esetén. Én nem voltam benne biztos, hogy összeettem valamit, vagy most ez lenne a fáraó átka, mert nem éreztem rosszul magam. Annyi történt, hogy WC-zéskor nem úgy néztek ki a dolgok, mint általában. A hasam sem görcsölt. Gyuri végül rábeszélt, hogy kezdjük el szedni. Ő is ugyanazt tapasztalta, mint én. Ezen kívül vettünk még be széntablettát is, amit itthonról vittük. Nagyon jól tettük, hogy elkezdtük időben szedni, napi 3x1 tablettát, mert így kb csak az ezt követő napon volt egy kellemetlen 30 percem nagyjából aztán minden visszatért a normál kerékvágásba.
  • Ha tehetitek és még nem voltatok, mindenképpen nézzétek meg a piramisokat vagy menjetek el Luxorba. Luxor talán tartalmasabb és szebb program, de a piramisok, meg mégis csak az egyetlen, ami máig látogatható a világ 7 csodája közül. A legideálisabb, ha mindkettőt meg tudjátok nézni.
  • Ne higyj az árusoknak, hazudnak! (Kivétel erősíti a szabályt.) Azt mondják: "Ülj le testvérem, igyál egy kávét vagy teát, érezd otthon magad, ingyen van." - SEMMIT nem adnak ingyen max akkor, ha valamit már vettél tőlük 3-szoros áron, akkor talán megajándékoznak valamivel. A parfümök az én tapasztalataim szerint Kairóban volt a legolcsóbb a parfümériában. 15 Euró volt 50 ml, 20 Euro 100 ml. Ennek ellenére nekem 15 dollárért adták ide az 50 ml-s parümöt, itt egyébként tényleg minden kötelezettség nélkül szívesen kínáltak minket innivalóval.
  • Csak a szállodában rendelhető taxit használd! Amikor mentünk a Hilton Plaza hotelbe a recepció mellett foglaltunk taxit egy nappal az indulás előtt. A taxissal beszélgettünk és ő mondta, hogy sajnos nem mindegyik magántaxis jószándékú. Ezt úgy kell érteni, hogy túl sokat kérnek el, elvisz 4-szer a város körül mire megérkezne oda, ahova te azt valójában kérted, stb... Elmesélte a legdurvább sztorit, amit eddig hallott, hogy történt. Egy angliai férfi elég ittas állapotban el akart utazni Kairóba, hogy megnézze a piramisokat. A taxis egész éjszaka furikázta, de csak Hurghadán belül és egy épületnél, aminek a fala picit emlékeztetett a piramisokéra (pláne egy ittas ember számára) megállt és azt mondta: „Megérkeztünk." A férfi örült, mert azt hitte, hogy valóban a piramisoknál volt. Másnap reggel jött rá, hogy át lett verve. Hozzáteszem lehet, hogy a taxisnak még köszönetet is mondhat, hogy nem vitte el valójában Kairóba ittasan, minden szállás nélkül, egyedül...
  • Érdemes helyi pénzt is váltani, ami az egyiptomi font. Sok helyen így adják meg csak az árakat, például ha iszol egy sprite-ot ami 45 egyiptomi fontba kerül, akkor azt már 3 dollárnak számolják. 1 dollár = 22 egyiptomi font, tehát 1 egyiptomi font miatt kellene 3 dollárt ott hagynod és nem csak 2-t. Persze adhatsz borravalót, azt leginkább euróban vagy dollárban preferálják. Másik pénzes kérdés: Mit érdemes vinni, eurót vagy dollárt? Mi úgy tapasztaltuk, hogy dollárral jobban lehet járni. Sok helyen azonosan tekintik, lásd a korábban említett parfümolaj vásárlásnál. Bárhogy is döntesz, jó ha van jó sok kis címleted, apród borravaló gyanánt. Mi fejenként összesen 150$ költőpénzt vittünk a programokon kívül, azokat még indulás előtt utaltuk át a GetYourGuide oldalon keresztül.
  • Naptej, párom 50+ faktorosat használt, nem is égett meg. Egy kicsi színe viszont lett. Én vegyesen használtam egy 50 és egy 30 faktorosat, mikor melyiket. Nem égtem le jobban, mint máskor Horvátországban. A hőséghez egyébként szerintem hamar hozzá lehet szokni. De lehet, hogy csak a gyönyörű környezet miatt eszünkbe sem jutott a forróság miatt panaszkodni.
  • Az internet/ Wifi kapcsolat elég gyatra minden szállodában, így érdemes lehet még a reptéren venni vodafone-os vagy orange SIM kártyát.
  • A bőröndöt jelöld meg egy matricával, szalaggal, ha te is olyan vaksi vagy, mint mi. :D
  • A borravaló csodákra képes, szinte bármit el tudsz érni vele.
  • Amennyiben még nem rendelkeztek, mindenképpen érdemes beruházni a nyaralás előtt egy olyan fényképezőgépre, amivel tudtok szép vízalatti képeket is készíteni. Higyjétek el, megéri. A legtöbben Olympus TG szériát szokták ajánlani, illetve a GoPro az, ami még nagy népszerűségnek örvend.
  • Végezetül élvezd a nyaralás minden percét, hagyd otthon a problémákat, add át magad a gyönyörű természetnek és használj ki minden lehetőséget, amit kínál! Nem fogod megbánni.

Összességében a nyaralásról:

Röviden és tömören, ez volt eddigi életem legszuperebb és legtartalmasabb nyaralása minden szempontból. Sosem volt szerencsém még ilyen gyönyörű helyen tölteni időt. Örülök, hogy Gyurival ezt együtt élhettük át. <3 Na és, hogy láthattam élőben a piramisokat, örökre emlékezetes marad. Még szeretnénk visszamenni, hogy Luxort is megnézhessük és esetleg Alexandriát.

Nyaralásra fel! Irány Egyiptom! - készülődés

Először is szeretnék elnézést kérni, hogy egy ideje nem adtam életjelet magamról. Ez azért történt, mert közben rengeteg, de tényleg rengeteg teendőm akadt.

Amint az a címből is kiderül, az idei nyaralást Egyiptomba terveztük a párommal. Na jó, ez így, ilyen formában nem teljesen fedi a valóságot, mert tervezés helyett inkább csak így alakult.

Eleinte Horvátorszagba vagy Görögországba szerettünk volna menni, de ár/érték arányban már nem találtunk olyan elérhető szállást, ami megfelelt volna. Tehát szépen apránként redukálódtak a lehetőségek és az izgalmasnak ígérkező nyaralás keresgélésből lett egy stresszes, idegörlő folyamat, mert nem igazán jöttek velünk szembe a jobbnál jobb, lehengerlő ajánlatok. (Egyéb okokból kifolyólag sajnos kicsit későn vágtunk bele a keresgélésbe.)

Ezt követően egy álmatlan éjszakámon a sok közül, amikor szintén a nyaraláson kattogott az agyam, rátaláltam egy utazási iroda ajánlatára, ami egész korrekt áron kínált all inclusive ellátással, repjeggyel, 2 db 21 kg körüli és 2 db 5kg-os kézipoggyásszal 1 hét nyaralást Egyiptomba, ezen belül is Hurghadába, a Grand Resort szállodába. Felkeltette az érdeklődésem, megnéztem a képeket, lehetőségeket és nagyon megtetszett nekem és a páromnak is.

Azt tudni kell, hogy korábban még sosem járt egyikőnk sem Egyiptomban. Bár én már egyszer megfordultam egy afriaki országban, Tunéziában, de annak is már legalább 10 éve, így nem igazán volt elképzelésünk, hogy milyen is lehet. Pontosan ezért sok mindennek utánajártunk az utazás előtt például a https://konzuliszolgalat.kormany.hu oldalon és különböző csoportokban a legnagyobb közösségi portálon.

Augusztus 17-én reggel 9:30-kor indult a repülőnk. Az AirCairo légitársasággal utaztunk.

Előre elterveztük, hogy a következő programokon veszünk majd részt:

- 1 egésznapos buszos program Kairóban (piramisok, múzeum, parfűm készités): 93,88 €/ 2 fő
- Egésznapos pancsi, snorkelezés a fehérhomokos Mahmya-szigeten: 150 €/ 2 fő
- 6 órás nyilt vizi hajókázás, delfinles, snorizás...: 43,86 €/ 2 fő

Hosszas tanakodás és keresgélés után úgy döntöttünk, hogy a Get Your Guide oldalon foglaljuk le ezeket, ki is fizettük, 2 főre összesen: 287.74 € -ba került.
A Mahmya-szigetet leszámítva, mert az ugyanannyi, a másik két programra találtunk kedvezőbb árú lehetőséget az előbb említett oldalon, mint amennyiért a szállodával szerződésben álló irodákkal tudtunk volna menni. (A programokról a következő bejegyzésemben írok még bővebben.)

Mit vigyünk magunkkal?

1. Bikini (legalább 2 pár), strandruha, strandpapucs és törölköző ✔️

2. Mit veszek fel a piramisokhoz? ✔️
Sajnos az utóbbi időben kissé megcombosodtam és felugrott rám úgy kb 10-15 kg fölös hájréteg, ráadásul elég kellemetlenül aránytalanul. :-(
Tehát szembesültem a ténnyel a gardróbom előtt állva, hogy kellene egy olyan szett, ruha, overál, bármi, ami legalább térdig ér, felül pedig a vállaimat takarja, könnyed anyagú, de azért nem látszik át és kényelmes, mert mégiscsak egy 18 órás programról beszélünk. - Nem volt ilyen a szekrényben, ami fel is jött volna rám.

Elmentünk a párommal a Westenbe nézelődni, 2 fehér pamut pólón kívül nem nagyon találtam mást, mert már beérkeztek az őszi készletek és többnyire azokat látni már a boltokban. Szerencsére az indulás előtt pár nappal sikerült rábukkannom egy oldalra, ahonnan tudtam rendelni egy szimpatikus pamut térdnadrágot és meg is érdkezett időben, sőt mi több, jó is lett rám. :)

3. Gyógyszerek ✔️
Láz- és fájdalomcsillapító, probiotikum, hasfogó, széntabletta, sebtapasz, betadine oldat, kötszer, szemcsepp...
Úgy olvastuk, hogy előfordulhat hasmenés, hányás, láz az ottani mikroklíma miatt, viszont erre lehet kint kapni egy jól bevált gyógyszert, Antinal a neve. (Reméltük, hogy nem kell kirpóbálnunk) ✔️

4. Szúnyogriasztó ✔️
Azt hallottuk, hogy esténként jól jöhet, mert előfordulnak szúnyogok.

5. Ruha a többi napra ✔️
Pénteken reggel indultunk Ferihegyre és pénteken hajnalban indult a transzfer vissza a szallodából. Tehát 7 napra kellett bepakolni elegendő ruhát és fehérneműt. Én többnyire mindenből többet pakolok, ha valami történne. Elszakad, összekenem, ilyesmi. Melegebb ruhát nem tettem be, volt egy kendőm, gondoltam, ha bármi van majd abba beburkolózom.

6. Tisztálkodási szerek + testápolás ✔️
Tusfürdő, sampon, hajvégápoló olaj, kifésülést segítő pakolás, fogkefe, fogkrém, testápoló, fényvédő 50+ , 50 és 30 faktorosat is vittünk, borotva, epilátor, fésű, szemöldökcsipesz, stift, dezodor, parfüm, kézfertőtlenítő, zsebkendő, pipere.

7. Útlevél, biztosítás és 3 példányban kinyomtatott voucher a foglalásról ✔️
Az útlevelem még érvényes 3 évig. Biztosítást pedig a Magyar Postánál kötöttünk. A legnagyobb csomagot választottuk, fejenként 9000 Ft-ba került, ha jól emlékszem.

8. Költőpénz ✔️
Mi fejenként 30€ -t és 150$-t váltottunk. A 30€ -t a vízumra tartogattuk, fejenként 25-27€-nak írták.

9. Kalap, sapka ✔️
Az indulás előtti nap befonattam a hajamat életemben először. Gondoltam jól jöhet a nagy hőségben. Egy kollégámnak van egy oldala, ahol segítek neki a fordításban magyarról angolra és fordítva. Ő készítette el nekem az alábbi képeken látható hajat. <3

Ez azért fontos, mert a kalap amit a nyaralásra vettem, nem ment rá a fejemre a fonatok miatt (hahaha :D). A kalapot így a bőrönbe tettem. Kairóba kedden akartunk menni, addig még volt 5 napja a hajamnak. Gondoltam addig a sok pancsizás, sós víz, szél, alvás majd egyébként is megviseli ahol vastagabb a fonás és majd szétszedem. (A saját hajam egyébént kb lapockáig ér, színben megegyezik a póthajjal.)

... és voliá, úgy tűnik, hogy meg is volnánk. Ahogy összezártam a bőröndöt szembesültünk a ténnyel, hogy nincsen kis lakatkánk a bőröndre. Ez az indulás reggele előtti éjszaka történt. Kisebb pánik lett úrrá rajtam, majd eszembe jutott, hogy úgyis be akartuk fóliáztatni a bőröndöket.

Reggel 6 óra után picivel indultunk ki a reptérre, a 2/b terminálhoz. Első körben a fóliáztatáshoz álltunk sorba, ami fejenként 3500 Ft-ba került és ez egyfajta biztosításnak is minősült a bőröndökre már pontosan nem emlékeszem mennyi Ft-ig, de 100.000 ezer Ft-os nagyságokig. Ezt követően vártunk és álltunk, hogy megtudjuk, hol tudjuk leadni a bőröndjeinket, mert még nem volt kiírva. Itt kellett odaadni egy példányt a voucherekből és cserébe megkaptuk a jegyet. Lassan de biztosan áthaladtunk az átvilágításon és vártuk, hogy megnyissák a kapunkat a transzfer buszhoz. KB 30 perc várakozás után már úton is voltunk a géphez, s mikor 9:30-at ütött az óra, meg is kezdtük a mi kis 3 óra 40 perces utunkat. A repülön a személyzet nagyon kedves és készséges volt, nincs okunk panaszra.

A landolásról, a szállodáról, a napjainkról és a programokról hamarosan jelentkezem egy újabb bejegyzéssel.

Addig is csodálatos napot mindenkinek! :)

Bemutatkozás

Sziasztok!

Vica vagyok és ez itt a DolceVica - Hungary.

Szeretettel üdvözlök mindenkit a blogon.

Szeretnék néhány mondatban, (vagy többen :) ) bemutatkozni és a bloggal kapcsolatos terveimről beszélni, hogy jobban el tudjátok dönteni, titeket érdekelhetnek-e majd a bejegyzések.

• - Mi motivált?

Bevallom, már régóta szerettem volna elkezdeni, de sosem volt elég bátorságom ahhoz, hogy végül meg is tegyem az első lépést, az idevezető úton. Féltem, hogy csak egy újabb kudarcéléménnyel gazdagodom. Nem hittem magamban vagy abban, hogy bárkit is érdekelhet a mondandóm. Elég sok negatív dolog ért életem során, de nem olyan rég szerencsére eljött egy olyan pillanat, ami ráébresztett, hogy ez akkor sem mehet így tovább. Valamit tennem kell, valamit lépnem kell. El kell, hogy fogadjam magam, meg kell, hogy békéljek magammal. Szeretnem kell magam, minden tökéletlenségemmel, hibámmal együtt. Szerettem volna végre megtalálni a boldogságom, a szenvedélyem, a MOTIVÁCIÓM ahhoz, hogy igenis akarjak küzdeni és bízzak magamban. Hogy tudjam, bármit elérhetek, amit igazán akarok, hogy nem vagyok hasznavehetetlen...
Ahogy ez a tenniakarás úrrá lett rajtam, egyre tisztábban éreztem, hogy ez a blog meg fog valósulni.

• - Mi a célja a blognak?

Szerettem volna és szeretném leküzdeni saját magam által állított, fejben létező korlátaimat, függetlenül attól, hogy ki és mit mond. Szeretnék segíteni másoknak, akik esetleg hasonló cipőben jártak/ járnak. Mivel ezt egy Lifestyle blognak terveztem, ezért nagyjából mindenről IS lesz szó. :) Lélek, motiváció és annak megtalálása, utazás, hobbi, szépségápolás, divat, szerelem, pasik, egyszóval tényleg bármire lehet majd számítani, ami egy ember életében előfordulhat és kellően érdekes és/vagy hasznos ahhoz, hogy írjon is róla az ember.

• - Hogyan képzelem el?

Heti minimum 1 bejegyzést tervezek, de ez esetenként lehet több is, ha valami olyan rendkívüli dolog történik velem, amit semmiképp nem tudok magamban tartani. :)
Nagyon örülnék, ha sikerülne egy kisebb vagy akár nagyobb közösséget létrehozni, ahol közösen tudnánk motiválni és segíteni egymást minden téren, hogy mindenki megtalálhassa a saját útját/ helyét az életben. Már elkészült a blog Facebook oldala is, ami egyelőre még nem aktív, de hamarosan ott is nyomon tudjátok majd követni a blog tevékenységét.

• - Ti hogyan képzelitek el?

Szeretném, ha ez az egész nem rólam, hanem rólunk szólna, így kérlek írjatok meg nekem minden építő jellegű kritikát, ötletet, témát, amiről esetleg hallanátok/ olvasnátok a későbbiekben.

Nagyon köszönöm előre is a támogatást, hamarosan jelentkezem egy újabb bejegyzéssel.

Csodálatos, szép estét mindenkinek és ne feledjétek a DolceVica igazi üzenetét, ami a Dolce Vita olasz életérzést hivatott szimbolizálni.
Tehát semmi búslakodás, kezdjétek el észrevenni az összes szépséget és csodát, ami körülvesz titeket, ha eddig nem tettétek volna. Ha pedig kicsit nehezebben megy, akkor se keseredjetek el, mert segítek!