Life & Beauty by Vica

Nyaralásra fel! Irány Egyiptom! - készülődés

2018. augusztus 28. - DolceVica Hungary

Először is szeretnék elnézést kérni, hogy egy ideje nem adtam életjelet magamról. Ez azért történt, mert közben rengeteg, de tényleg rengeteg teendőm akadt.

Amint az a címből is kiderül, az idei nyaralást Egyiptomba terveztük a párommal. Na jó, ez így, ilyen formában nem teljesen fedi a valóságot, mert tervezés helyett inkább csak így alakult.

Eleinte Horvátorszagba vagy Görögországba szerettünk volna menni, de ár/érték arányban már nem találtunk olyan elérhető szállást, ami megfelelt volna. Tehát szépen apránként redukálódtak a lehetőségek és az izgalmasnak ígérkező nyaralás keresgélésből lett egy stresszes, idegörlő folyamat, mert nem igazán jöttek velünk szembe a jobbnál jobb, lehengerlő ajánlatok. (Egyéb okokból kifolyólag sajnos kicsit későn vágtunk bele a keresgélésbe.)

Ezt követően egy álmatlan éjszakámon a sok közül, amikor szintén a nyaraláson kattogott az agyam, rátaláltam egy utazási iroda ajánlatára, ami egész korrekt áron kínált all inclusive ellátással, repjeggyel, 2 db 21 kg körüli és 2 db 5kg-os kézipoggyásszal 1 hét nyaralást Egyiptomba, ezen belül is Hurghadába, a Grand Resort szállodába. Felkeltette az érdeklődésem, megnéztem a képeket, lehetőségeket és nagyon megtetszett nekem és a páromnak is.

Azt tudni kell, hogy korábban még sosem járt egyikőnk sem Egyiptomban. Bár én már egyszer megfordultam egy afriaki országban, Tunéziában, de annak is már legalább 10 éve, így nem igazán volt elképzelésünk, hogy milyen is lehet. Pontosan ezért sok mindennek utánajártunk az utazás előtt például a https://konzuliszolgalat.kormany.hu oldalon és különböző csoportokban a legnagyobb közösségi portálon.

Augusztus 17-én reggel 9:30-kor indult a repülőnk. Az AirCairo légitársasággal utaztunk.

Előre elterveztük, hogy a következő programokon veszünk majd részt:

- 1 egésznapos buszos program Kairóban (piramisok, múzeum, parfűm készités): 93,88 €/ 2 fő
- Egésznapos pancsi, snorkelezés a fehérhomokos Mahmya-szigeten: 150 €/ 2 fő
- 6 órás nyilt vizi hajókázás, delfinles, snorizás...: 43,86 €/ 2 fő

Hosszas tanakodás és keresgélés után úgy döntöttünk, hogy a Get Your Guide oldalon foglaljuk le ezeket, ki is fizettük, 2 főre összesen: 287.74 € -ba került.
A Mahmya-szigetet leszámítva, mert az ugyanannyi, a másik két programra találtunk kedvezőbb árú lehetőséget az előbb említett oldalon, mint amennyiért a szállodával szerződésben álló irodákkal tudtunk volna menni. (A programokról a következő bejegyzésemben írok még bővebben.)

Mit vigyünk magunkkal?

1. Bikini (legalább 2 pár), strandruha, strandpapucs és törölköző ✔️

2. Mit veszek fel a piramisokhoz? ✔️
Sajnos az utóbbi időben kissé megcombosodtam és felugrott rám úgy kb 10-15 kg fölös hájréteg, ráadásul elég kellemetlenül aránytalanul. :-(
Tehát szembesültem a ténnyel a gardróbom előtt állva, hogy kellene egy olyan szett, ruha, overál, bármi, ami legalább térdig ér, felül pedig a vállaimat takarja, könnyed anyagú, de azért nem látszik át és kényelmes, mert mégiscsak egy 18 órás programról beszélünk. - Nem volt ilyen a szekrényben, ami fel is jött volna rám.

Elmentünk a párommal a Westenbe nézelődni, 2 fehér pamut pólón kívül nem nagyon találtam mást, mert már beérkeztek az őszi készletek és többnyire azokat látni már a boltokban. Szerencsére az indulás előtt pár nappal sikerült rábukkannom egy oldalra, ahonnan tudtam rendelni egy szimpatikus pamut térdnadrágot és meg is érdkezett időben, sőt mi több, jó is lett rám. :)

3. Gyógyszerek ✔️
Láz- és fájdalomcsillapító, probiotikum, hasfogó, széntabletta, sebtapasz, betadine oldat, kötszer, szemcsepp...
Úgy olvastuk, hogy előfordulhat hasmenés, hányás, láz az ottani mikroklíma miatt, viszont erre lehet kint kapni egy jól bevált gyógyszert, Antinal a neve. (Reméltük, hogy nem kell kirpóbálnunk) ✔️

4. Szúnyogriasztó ✔️
Azt hallottuk, hogy esténként jól jöhet, mert előfordulnak szúnyogok.

5. Ruha a többi napra ✔️
Pénteken reggel indultunk Ferihegyre és pénteken hajnalban indult a transzfer vissza a szallodából. Tehát 7 napra kellett bepakolni elegendő ruhát és fehérneműt. Én többnyire mindenből többet pakolok, ha valami történne. Elszakad, összekenem, ilyesmi. Melegebb ruhát nem tettem be, volt egy kendőm, gondoltam, ha bármi van majd abba beburkolózom.

6. Tisztálkodási szerek + testápolás ✔️
Tusfürdő, sampon, hajvégápoló olaj, kifésülést segítő pakolás, fogkefe, fogkrém, testápoló, fényvédő 50+ , 50 és 30 faktorosat is vittünk, borotva, epilátor, fésű, szemöldökcsipesz, stift, dezodor, parfüm, kézfertőtlenítő, zsebkendő, pipere.

7. Útlevél, biztosítás és 3 példányban kinyomtatott voucher a foglalásról ✔️
Az útlevelem még érvényes 3 évig. Biztosítást pedig a Magyar Postánál kötöttünk. A legnagyobb csomagot választottuk, fejenként 9000 Ft-ba került, ha jól emlékszem.

8. Költőpénz ✔️
Mi fejenként 30€ -t és 150$-t váltottunk. A 30€ -t a vízumra tartogattuk, fejenként 25-27€-nak írták.

9. Kalap, sapka ✔️
Az indulás előtti nap befonattam a hajamat életemben először. Gondoltam jól jöhet a nagy hőségben. Egy kollégámnak van egy oldala, ahol segítek neki a fordításban magyarról angolra és fordítva. Ő készítette el nekem az alábbi képeken látható hajat. <3

Ez azért fontos, mert a kalap amit a nyaralásra vettem, nem ment rá a fejemre a fonatok miatt (hahaha :D). A kalapot így a bőrönbe tettem. Kairóba kedden akartunk menni, addig még volt 5 napja a hajamnak. Gondoltam addig a sok pancsizás, sós víz, szél, alvás majd egyébként is megviseli ahol vastagabb a fonás és majd szétszedem. (A saját hajam egyébént kb lapockáig ér, színben megegyezik a póthajjal.)

... és voliá, úgy tűnik, hogy meg is volnánk. Ahogy összezártam a bőröndöt szembesültünk a ténnyel, hogy nincsen kis lakatkánk a bőröndre. Ez az indulás reggele előtti éjszaka történt. Kisebb pánik lett úrrá rajtam, majd eszembe jutott, hogy úgyis be akartuk fóliáztatni a bőröndöket.

Reggel 6 óra után picivel indultunk ki a reptérre, a 2/b terminálhoz. Első körben a fóliáztatáshoz álltunk sorba, ami fejenként 3500 Ft-ba került és ez egyfajta biztosításnak is minősült a bőröndökre már pontosan nem emlékeszem mennyi Ft-ig, de 100.000 ezer Ft-os nagyságokig. Ezt követően vártunk és álltunk, hogy megtudjuk, hol tudjuk leadni a bőröndjeinket, mert még nem volt kiírva. Itt kellett odaadni egy példányt a voucherekből és cserébe megkaptuk a jegyet. Lassan de biztosan áthaladtunk az átvilágításon és vártuk, hogy megnyissák a kapunkat a transzfer buszhoz. KB 30 perc várakozás után már úton is voltunk a géphez, s mikor 9:30-at ütött az óra, meg is kezdtük a mi kis 3 óra 40 perces utunkat. A repülön a személyzet nagyon kedves és készséges volt, nincs okunk panaszra.

A landolásról, a szállodáról, a napjainkról és a programokról hamarosan jelentkezem egy újabb bejegyzéssel.

Addig is csodálatos napot mindenkinek! :)

Vica

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.